تبلیغات در موتور های جستجو مانند گوگل

تبلیغات گوگل

تبلیغات در موتور های جستجو ( مانند گوگل )

حتما موقع جستجو در گوگل متوجه شدین که در بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل یه آیکن زرد رنگ کوچولو هست که روش نوشته Ad . اینا تبلیغات اینترنتی هستن . این تبلیغات یک نوع تبلیغات متنی هست که در موتور های جستجو مانند گوگل نمایش داده میشه . اساس کار این نوع تبلیغات اینجوریه که موتور جستجو ( مثلا گوگل ) تبلیغات شما رو بر اساس واژه های خاصی نمایش میده . برای مثال اگر شما یک آژانس هواپیمای دارید وقتی کاربران واژه های مربوط به مسافرت رو جستجو کنن تبلیغات شما نمایش داده میشه . این روش روش بسیار بسیار موثریه اما خب برای ما ایرانی ها خوب نیست . چون ارز رو از کشور خارج میکنه و هزینه زیادی رو هم باید بپردازید .

تبلیغات در سایت های آگهی و نیازمندی های آنلاین

سایت های آگهی رایگان یا نیازمندی ها رو حتما دیدین . سایت های آگهی و تبلیغات رایگان مثه قارچ رشد کردن و هر جای اینترنت که باشید بلاخره این جور سایت ها رو می بینید . شما در سایت های آگهی رایگان یا نیازمندی ها می تونید محصولات و خدمات تون رو به رایگان تبلیغ کنید . البته این سایت ها بسته های تبلیغات ویژه هم ارائه میدن که با استفاده از این تبلیغات ویژه آگهی شما در اون سایت خیلی بیشتر دیده میشه . اگر سایت ندارید می تونید از این روش تبلیغات اینترنتی استفاده کنید چون خیلی به صرفه است .

همکاری در فروش یا marketting Affiliate

سیستم های همکاری در فروش یکی از بهترین و رایج ترین روش های تبلیغات اینترنتی در دنیاست . این روش توسط فروشگاه ها به خصوص فروشگاه هایی که محصولات دانلودی می فروشن ( مثه نرم افزار ، کتاب و … ) استفاده میشه . روش تبلیغات همکاری در فروش یا marketing Affiliate به این صورته که صاحبان وب سایت ها میان تو فروشگاه مورد نظر به عنوان بازاریاب عضو میشن و بعد فروشگاه یک کد تبلیغاتی در اختیارشون میذاره . این کد تبلیغاتی حاوی تبلیغات بنری محصولات فروشگاهه که صاحب سایت این بنر ها رو در سایتش نمایش میده . هر وقت کاربری در سایت بازاریاب روی این بنر ها کلیک کنه و خریدی رو انجام بده چند درصد از فروش به حساب بازاریاب واریز میشه . نمونه این سبک تبلیغات اینترنتی رو در ایران زیاد دیدین . اغلب سایت های ایرانی ( معمولا سایت های سطح پایین ) با سیستم های همکاری در فروش کار می کنن . متاسفانه در این روش فروشگاه ها خیلی کلاه برداری می کنن و ممکنه تعداد فروش رو کمتر محاسبه کنن . به همین دلیل سایت دار های حرفه ای به هیچ وجه به این سیستم ها روی خوش نشون نمیدن.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر روش استفاده از اینترنت رو تغییر دادن . تعداد کاربران شبکه های اجتماعی خیلی زیاده و تقریبا هر کسی که میفهمه اینترنت چیه حداقل تو یک شبکه اجتماعی اینترنتی عضوه . تبلیغات در شبکه های اجتماعی به روش های مختلف انجام میشه اما ساده ترین روش اینه که شرکت یا فروشگاه یه حساب کاربری رسمی ایجاد میکنه و سعی می کنه در اون شبکه اجتماعی با افراد زیادی ارتباط بر قرار کنه . از این طریق می تونه محصولات و خدماتش رو به دیگران معرفی کنه . بعضی از اعضای شبکه های اجتماعی دوستان زیادی دارن و از شرکت ها یه پولی می گیرن تا محصولات و خدمات شرکت رو به دوستان اینترنتی شون معرفی کنن . البته اغلب شبکه های اجتماعی روش تبلیغات بنری رو هم می پذیرن .

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی این روز ها در ایران هم داره جا میوفته و خب بازخورد بسیار خوبی هم داره . همونطور که می دونید سرویس های اشتراک ویدیوی زیادی در اینترنت وجود دارن مثه Vimeo و YouTube و … . در این روش تبلیغات اینرنتی ، شرکت ها و یا فروشگاه ها از محصولات و خدمات شون ویدیویی رو می سازن و در سرویس های اشتراک ویدیو منتشر می کنن . اغلب این سرویس ها رایگان هستن . فقط کافیه یه موبایل خوب داشته باشید که بتونید باهاش با کیفیت خوب فیلم برداری کنید و این فیلم رو با نرم افزار های ویرایش فیلم ، ویرایش کنید .

ابزار ها و نرم افزار های کاربردی رایگان Adware برای تبلیغات اینترنتی

شاید از خودتون پرسیده باشید که چرا بعضی از سایت ها سرویس ها رایگان ارائه میدن . به این نرم افزار ها ( چه آنلاین چه آفلاین ) میگن نرم افزار تبلیغاتی یا تبلیغ افزار Adware . مثلا دیکشنری آنلاین . اگر صاحب یک موسسه زیان هستین راه اندازی یک دیکشنری آنلاین می تونه بهترین وسیله تبلیغاتی باشه . شما می تونید یه دیکشنری آنلاین بسازید و موسسه زبان خودتون رو هم تبلیغ کنید . من این روش تبلیغات اینترنتی رو خیلی دوس دارم چون کاربران همیشه حس خوبی به موسسه شما دارن چون شما کار شون رو راه انداختین . با توجه به شغل تون ببینید چه سرویسی می تونه برای کاربران اینترنت مفید باشه و مطمئن باشید جواب می گیرید

انتشار گزارش در بلاگ ها یا PPP

PPP یا Post Per Pay به معنی « پرداخت به ازای هر مطلب » یک سبک تبلیغات اینترنتی بسیار تاثیر گذار و موفقه که شرکت های بزرگ دنیا دارن ازش سود زیادی می برن . در ایران این روش رو بیشتر با عنوان « ریپورتاژ یا گزارش می شناسن » البته بعضیا هم بهش میگن « مطلب سفارشی » . در این روش شرکت از یک یا چند وب سایت موفق و پر بازدید می خواد تا در مورد محصولات یا خدماتش مطلبی بنویسه . در روش PPP شرکت ها سیاست های مختلفی رو در نظر می گیرن . بعضی از شرکت ها از وبلاگ نویس ها می خوان که محصولات یا خدمات شون رو نقد کنن و بعضی ها هم میگن تا می تونید از ما تعریف و تمجید کنید . بعضی از شرکت ها هم خودشون متنی رو آماده می کنن . نویسنده های سایت ها برای نوشتن و برای انتشار ریپورتاژ هزینه ای رو به صورت توافقی دریافت می کنن

تبلیغات موبایلی

اگر گوشی اندرویدی دارین حتما موقع استفاده از بعضی برنامه ها وقتی به اینترنت وصل شدین ، دیدن که در یک قسمت از محیط برنامه داره تبلیغات نمایش داده میشه . تبلیغات در برنامه های موبایلی هم در یک سال اخیر خیلی مد شده . من این نوع تبلیغ رو برای افزایش فروش به طور لحظه ای مناسب نمی دونم و بیشتر برای برند سازی می تونه مفید باشه . برای به دلیل اینکه تبلیغات اینترنتی در برنامه های موبایلی باید وب سایت تون کاملا واکنش گرا باشه یعنی تو موبایل خیلی خوب و دقیق نمایش داده بشه تا فرصت رو از دست ندین .

تبلیغات پاپ آپ Popup

اگر محدودیت نداشت فحش و لعنت رو می فرستادم به جد و آباد مخترع سبک تبلیغات پاپ آپ . شرکتی که از این سبک تبلیغات اینترنتی استفاده میکنه ضربه محکمی به برندش میزنه ! هیچ شرکت بزرگی از این خز بازیا در نمیاره . واقعا زشته . برای اون دسته از عزیزانی که نمی دونن تبلیغات پاپ آپ چیه یه توضیح کوتاه میدم . حتما در سایت های در پیت و سطح پایین دیدین که وقتی روی یه قسمتی از سایت کلیک می کنید یه دفه یه پنجره باز میشه و تبلیغات چشمک زن نشون میده و یه مشت جنس بنجل ۵ تا هزار رو داره تبلیغ میکنه . مثلا مینویسن « تبریک ! شما برنده یک ساعت فلان شدین » . من ازتون خواهش می کنم به هیچ وجه به تبلیغات پاپ آپ پول ندین ! تبلیغات پاپ آپ توهین به کاربره و از طرفی مطمئن باشید همه نخونده اون صفحه پاپ آپ رو می بندن ، پس پول تون رو نریزید تو سطل آشغال

روش سفارش تبلیغات اینترنتی

در حالت کلی برای سفارش تبلیغات اینترنتی ۲ تا راه وجود داره . راه اول استفاده از آژانس های تبلیغات اینترنتی و راه دوم هم ارتباط مستقیم با وب سایت هاست . من راه دوم رو ترجیح میدم . آژانس های تبلیغاتی پول زیادی ازتون میتیغن و آخرشم نتیجه خیلی موثری نمی گیرین . من اکیدا توصیه می کنم خودتون با سایت ها به طور مستقیم ارتباط بر قرار کنید . سایت زیاده ، کافیه فقط حوصله به خرج بدین و سایت های مناسب با کسب و کارتون رو پیدا کنید . علم فردا روزانه بیش از ۱۱ هزار تا بازدید کننده و بیش از ۲۵ هزار نمایش صفحه داره که مکان بسیار مناسبی برای معرفی کالا و خدمات شماست . برای اطلاع از تعرفه تبلیغات در علم فردا لطفا به صفحه تعرفه تبلیغات علم فردا مراجعه . امیدوارم این پست بهتون کمک کرده باشه و برای تبلیغات اینرنتی اطلاعات کافی داشته باشید . اگر سوالی درباره تبلیغات اینترنتی دارین بپرسید ما در خدمتیم . فقط خواهش می کنم نام شرکتی رو ذکر نکنید و سوال بی ربط به تبلیغات اینرتنتی نپرسید . ما همیشه سعی کردیم مفاهیم تکنولوژی رو به زبان ساده بنویسیم و کاملا بی طرفانه حقایق رو به شما بگیم پس اگر براتون مقدوره از ما حمایت کنید تا ما هم امکانات مالی کافی برای ادامه این مسیر داشته باشیم . مثه همیشه اگر علم فردا براتون مفید بوده حتما علم فردا رو به دوستان تون هم معرفی کنید .